نوشته شده توسط : جعفر

Breadcrumbs چیست ؟ برای پاسخ به این سوال بیایید از یک مثال ساده استفاده کنیم. وقتی کاربران اینترنت وارد سایت شما می شوند ممکن است به دلیل تعداد زیاد صفحات در رسیدن به مطلب مورد نظر خود دچار سردرگمی شوند و در نتیجه این نیاز در وبسایت شما احساس می شود که به کاربر بگوید در چه صفحه ای سایت شما قرار گرفته و صفحات مرتبط با آن نیز به او معرفی شود. برای این منظور طراحان و کدنویسان سایت از Breadcrumbs استفاده می کنند. 

در ترجمه تحت اللفظی این واژه عبارت خرده نان یا نان ریزه بکار رفته است. شاید داستان هنسل و گرتل به گوشتون خورده باشه. اگه یادتون باشه توی اون داستان هنسل برای اینکه بتونه دوباره راه خونه رو پیدا کنه و به خونه برگرده در تمام راه نون ریزه هایی رو روی زمین میندازه تا بعدا بتونه از این طریق راه خونه رو مجددا پیدا کنه و به خونه برگرده. قضیه ی عبارت بردکرامب یا Breadcrumbs هم همین هست یعنی شما به گذاشتن عبارت هایی به کاربر کمک می کنید که تشخیص بده در کدام قسمت از سایت شما قرار دارد. 

چرا باید از Bread crumbs استفاده کرد؟ 

چند دلیل برای استفاده از bread crumb که در سئو سایت شما تاثیر گذار است.

۱- گوگل bread crumbs را دوست دارد.

می توان یک قاعده کلی برای الگوریتم های گوگل در  نظر گرفت: الگوریتم های گوگل در جهت بهبود خدمات رسانی به کاربران عمل می کنند. بنابراین اگر سرعت سایت شما بالا باشد یا ساختار کاربردی تری نسبت به دیگر سایت ها داشته باشد در نگاه گوگل رتبه بهتری به وبسایت شما تعلق می گیرد. bread crumbs نیز بنابر همین استدلال به کاربران کمک می کند که درک بهتری نسبت به مطالب وبسایت شما داشته باشند و در نتیجه گوگل bread crumbs را در الگوریتم های رتبه دهی خود لحاظ کرده است.

۲- bread crumbs تجربه کاربری را ارتقا می دهند

سردرگمی کاربران و مشتریان شما در درون وبسایت باعث لطمه خوردن به برند شما می شود. انسان ها از سردرگمی خوششان نمی آید و در نتیجه bread crumbs می تواند یک تجربه کاربری بسیار مثبت در ذهن مخاطبان شما ایجاد کند. این رضایت در نگاه مخاطبان و مشتریان شما باعث تقویت برند شما و ارتقا کیفیت خدمات وبسایت شما می شود.

۳- bread crumbs موجب کاهش بانس ریت می گردد

وقتی شما صفحات مختلفی را برای کسب رتبه در لغاتی خاص ایجاد می کنید عملا باعث می شوید که کاربران بدون ورود به صفحه اصلی وبسایت شما مستقیما به صفحه ای خاص هدایت شوند. امروز اکثر بازدید های وبسایت ها از طریق موتورهای جست و جو و خصوصا گوگل انجام می شود و در نتیجه وقتی یک صفحه خاص به مخاطبانتان عرضه می کنید باید به او کمک کنید که در درون وبسایت شما سردرگم نشود. همچنین bread crumbs می تواند پیشنهاد های جایگزین را در دسترس کاربران قرار دهد و شما از این طریق میزان زمانی که هر کاربر در درون وبسایت شما صرف می کند را افزایش می دهید.

انواع Bread crumbs

تا اینجای کار توضیح دادیم که Bread crumbs چیست . در ادامه انواع بردکرامب را برای شما توضیح می دهیم.

۱-Location یا مبتنی بر مکان:

این نوع Bread crumbs بر مکان و جای دقیق کاربر در ساختار وبسایت شما را نشان می دهد. به طور کلی از این نوع بردکرامب Bread crumbs در سایت هایی که یک ساختار سطح بندی شده و سلسه مراتبی دارند کاربرد دارد. سایت های با محتوای زیاد و مطالب بسیار گسترده می توانند از این نوع بردکرامب برای هدایت کاربران در درون وبسایت استفاده کنند.

۲-Atrribute یا مبتنی بر خصوصیت:

این نوع بردکرامب Bread crumbs بیشتر در وبسایت های فروشگاهی استفاده می شود. ساختار  آنها استاتیک نیست و می توان گفت که بیشتر شبیه یک فیلتر عمل می کند تا خصوصیتی خاص در درون وبسایت شما را به کاربر گوش زد کند.

۳- Path یا مبتنی بر مسیر:

این نوع بردکرامب Bread crumbs یکی از پرکاربردترین نوع برای وبسایت های ایرانی است. به نوعی که مسیر طی شده از صفحه اصلی سایت تا صفحه مورد نظر را به صورت خطی نمایش می دهد.

نکته پایانی

همان طور که گفتیم برکرامب یکی از مواردی است که در نگاه گوگل برای رتبه دهی به سایت ها مهم جلوه می کند و در نتیجه موضوع مهمی در سئو سایت شما به حساب می آید. پر واضح است که وقتی می خواهید برای شرکت خود اقدام به طراحی سایت کنید باید این کار را به شرکت های معتبر واگذار کنید که تمام جوانب اصولی سئو سایت را در طراحی و کدنویسی وبسایت شما رعایت کنند. شرکت طراحی سایت پیام آوا با بیش از ۱۰ سال تجربه در زمینه طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی مدرن ترین وبسایت ها در حوزه های مختلف صنعتی و خدماتی به شما عزیزان عرضه می کند.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت ارزان

بیشتر بخوانید: طراحی سایت حرفه ای

بیشتر بخوانید: طراحی سایت کرج

بیشتر بخوانید: طراحی سایت شیراز

بیشتر بخوانید: طراحی سایت اصفهان




:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

شاید بتوان گفت که اولین کاری که بعد از طراحی سایت باید انجام دهید این است که به ربات های گوگل و دیگر موتورهای جست و جو  اعلام کنید که وبسایت شما فعال است تا صفحات سایت شما توسط این موتورهای جست و جو crawl شود. برای این کار وبمستران فایل robots.txt را می سازند تا از این طریق اولین گام سئو سایت شما برداشته شود. این فایل در نحوه ایندکس شدن مطالب سایت شما بسیار تاثیر گذار است و در نتیجه برای ساخت این فایل باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. در تعریف اولیه می توان چنین گفت که فایل robots.txt یک فایل متنی است که به ربات‌ موتورهای جستجو  می گوید که کدام صفحات وبسایت شما را خزش کرده یا کدام صفحات را باید نادیده بگیرد.

فایل robots.txt در بسیاری از موارد برای کسب رتبه بهتر در گوگل به شما کمک می کند. برای مثال:

  • اگر چند محتوای تکراری در وبسایت شما ایجاد شده باشد می توانید از طریق robots.txt یکی از آنها را disallow کنید. این کار باعث می شود که مطالب شما با هم رقابت بیهوده نداشته باشند.
  • با استفاده از robots.txt می توانید بخشی از سایت را در دسترس عموم قرار ندهید.
  •  اجازه ندهید ربات‌ها برخی فایل‌های روی سایتتان (مانند فایل‌های PDF یا تصاویر) را ایندکس کرده و در فهرست نتایج نمایش دهند.
  •  برای ربات‌ها یک زمان تأخیر در خزیدن تعریف کنید تا وقتی سایت شلوغ می‌شود، سرعت پایین نیاید.

چک کردن وجود فایل robots.txt برای یک سایت

برای اینکه فایل robots.txt یک سایت را ببینید کافی است در انتهای ریشه دامین اصلی سایت یک اسلش گذاشته و عبارت robots.txt را تایپ کنید. مانند مثال زیر:
Example.com/robots.txt
به این ترتیب، محتویات فایل robots.txt آن سایت را مشاهده خواهید کرد.
چنانچه سایت دارای فایل robots.txt نباشد، با تایپ کردن آدرس ذکرشده در آدرس بار، با خطای ۴۰۴ مواجه خواهید شد.

نحوه ساخت فایل robots.txt

۱- برای ساخت فایل robots.txt به صفحه اصلی‌هاست خود در سی پنل یا دایرکت ادمین بروید.
۲- سپس بر روی file manager کلیک کنید.
۳- وارد پوشه public_html شوید.
۴- در این پوشه یک فایل جدید به نام robots.txt ایجاد کنید.
۵- بر روی فایلی که ایجاد کرده‌اید دو بار کلیک نمایید تا در کامپیوترتان ذخیره شود. سپس آن را با برنامه notepad باز کنید و دستورات لازم را در آن وارد کرده و تغییرات را ذخیره کنید.
۶- فایل را مجدداً درهاست خود جایگزین فایل قبلی نمایید.
در تمام مراحل توجه داشته باشید که فایل robots.txt نسبت به کوچکی و بزرگی حروف حساس است. نام خود فایل باید با حروف کوچک نوشته شود. در نوشتن دستورات نیز به کوچکی یا بزرگی نام فایل‌ها توجه کنید.

دستورات قابل پشتیبانی در فایل robots.txt

به طور کلی پنج دستور مهم در فایل robots.txt وجود دارد:

دستور user-agent

دستور user-agent به تنهایی نمی‌تواند یک دستور کامل باشد، بلکه باید در کنار یکی از سه دستور بعدی استفاده شود. این دستور نوع رباتی که باید از دستورات بعدی اطاعت کند را مشخص می‌کند.
برای مثال اگر قصد داشته باشید برای ربات‌های گوگل دستوری صادر کنید، نام ربات‌های گوگل (googlebot) را می‌نویسید. هم‌چنین اگر دستور برای تمام ربات‌هاست باید در مقابل user-agent: از علامت ستاره (*) استفاده شود.

دستور disallow

بعد از اینکه ربات‌های موردنظر مشخص شدند، وقت آن است تا برایشان دستور صادر شود. دستور disallow به معنی «اجازه ندادن» است. بنابراین طبعاً باید صفحاتی را که ربات مذکور نباید کرول کند (بخزد) را در مقابل آن نوشت. توجه داشته باشید که روت دامین نباید نوشته شود و فقط بعد از اسلش را بنویسید.  نکته دیگر این‌که، چنانچه قصد دارید چندین صفحه را disallow کنید، باید چند دستور disallow بنویسید. به مثال زیر توجه کنید:
User-agent: *
Disallow: /products/content/
Disallow: /local/enterprise/confirm
Disallow: /researchtools/ose/
Disallow: /page-strength/*
Disallow: /thumbs/*

دستور allow

دستور allow به معنی اجازه دادن است و همان طور که حدس می‌زنید به ربات‌های مشخص‌شده اجازه می‌دهد صفحاتی را که در مقابل این دستور نوشته می‌شوند بخزند.
البته نوشتن این دستور ضرورتی ندارد؛ چراکه ربات‌ها به صورت پیش‌فرض تمام صفحات سایت را می‌خزند. با این حال برخی وبمستران برای تأکید بر برخی صفحات سایتشان، از دستور allow استفاده می‌کنند. نحوه استفاده از دستور allow نیز دقیقاً مانند دستور disallow است.

دستور crawl-delay

این دستور می‌تواند بر سرعت لود صفحات سایتتان اثر بگذارد. به این ترتیب سرعت سایت به دلیل ورود تعداد زیاد خزنده‌ها کاهش پیدا نمی‌کند. شما می‌توانید عددی را در مقابل این دستور تایپ کنید. این عدد نشان می‌دهد که ربات‌های تعیین شده باید به آن مقدار ثانیه صبر کرده و سپس سایت را بخزند. البته توجه داشته باشید که این دستور برای ربات‌های گوگل اثر ندارد.

دستور sitemap

در مقابل این دستور باید آدرس سایت مپ را وارد کنید. این دستور نیازی به دستور user-agent ندارد.

قرارد دادن فایل robots.txt در سرچ کنسول گوگل

بعد از اینکه فایل robots.txt خود را ساختید، باید آن را در کنسول گوگل نیز قرار دهید. به این ترتیب ربات‌های گوگل خیلی سریع‌تر به صفحات allow یا disallow سایت شما دسترسی پیدا خواهند کرد و سایتتان را سریع‌تر می‌خزند.
برای این منظور چنانچه قبلاً در کنسول گوگل ثبت‌نام نکرده باشید باید مراحل ثبت‌نام را انجام دهید.
بعد از انتخاب سایت موردنظر، وارد صفحه‌ سرچ کنسول گوگل می شوید که چنانچه قبلاً فایل robots.txt را آپلود کرده باشید، محتویات فایل قبلی را نشان می‌دهد.
در غیر این صورت فایل robots.txt را از نوار پایین صفحه آپلود کرده و دکمه submit را کلیک نمایید.
به همین سادگی، فایل شما به گوگل معرفی می‌شود و گوگل ربات‌هایش را طبق راهنمای شما به سمت سایتتان روانه خواهد کرد.

جمع بندی

فایل Robots.txt  یکی از ملزومات اصلی و اولیه سئو سایت است. شرکت طراحی سایت پیام آوا در طراحی سایت هایی که انجام می دهد اصول اولیه سئو را در این سایت ها رعایت می کند تا مشتریان برای بهبود عملکرد سایت خود در آینده با مشکل روبرو نشوند. ارائه مشاوره رایگان در زمینه سئو سایت و بکارگیری اصول حرفه ای کد نویسی در طراحی سایت شرکتی و طراحی سایت فروشگاهی باعث می شود که وبسایت شما در کمترین زمان ممکن تعامل مثبتی با موتور های جست و جو داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

اعتبار دامنه (Domain Authotiry) عددی است که مقدار اعتبار آن دامنه نزد موتورهای جستجو را نمایش می دهد. این اعتبار بین 0 تا 100 متغیر می باشد که هر چقدر این عدد بیشتر باشد بهتر است.

 

همچنین آتوریتی معیاری است که توسط شرکت moz.com ارائه شده است و برای بسیاری از فعالیت های سئو سایت باید ملاک قرار بگیرد.

 

چرا Domain Authority من بدتر شده است؟

اگر نمره شما بالا یا پایین رفته باشد، بسیاری از عوامل تاثیرگذار بالقوه وجود دارد. از جمله مواردی مانند:

- افزایش تعداد لینک شما هنوز ایندکس نشده است.

- سایت های با بالاترین اقتدار، رشد قابل توجهی داشته اند.

- شما لینک هایی را از مکان هایی که به رتبه بندی Google کمک نمی کنند، کسب کردید.(لینک های بی ارزش)

 

تفاوت Domain Authority با Page Authority چیست؟

در حالیکه Domain Authority قدرت رتبه بندی دامنه ها یا زیر دامنه ها را اندازه می گیرد ، Page Authority میزان قدرت صفحه های شخصی را محاسبه می کند.

 

چگونه Domain Authority محاسبه می شود؟

رتبه Domain Authority بر اساس الگوریتم هایی در بازه ای بین ۰ تا ۱۰۰ قرار می گیرد .هرچه نمره DA برای وب سایت پایین تر باشد امکان ارتقاء و بهبود رتبه آسان تر است. برای مثال سایتی که رتبه Domain Authority آن برابر با ۲۰ است به راحتی میتواند به رتبه ۳۰ دست یابد. اما برای سایتی که اعتبار دامنه آن ۷۰ است امکان ارتقا به مراتب سخت تر و نیازمند فعالیت بیشتری است.

اعتبار دامنه یا Domain Authority با ارزیابی عوامل متعدد محاسبه می شود:

محتوای سایت

محتوا یکی از عوامل اصلی در رتبه بندی موتورهای جستجو است. بنابراین جای تعجبی نیست که کیفیت محتوای سایت، عامل تعیین کننده قدرت و اتوریتی سایت است. در حالی که آتوریتی دامنه به افزایش رتبه در گوگل کمک می کند، محتوای سایت در این راستا بسیار تاثیر گذار است. بنابراین لازم است تولید محتوای سایت قوی داشته باشید.

 

سیگنال های شبکه های اجتماعی

سیگنال های شبکه های اجتماعی از مهمترین عوامل مرتبط با افزایش اعتبار دامنه وب سایتتان می باشد. سیگنال های شبکه های اجتماعی به این معنی می باشد که تعداد کل به اشتراک گذاری و پسندیدن (لایک کردن) مقاله های شما بر روی صفحات شبکه های اجتماعی چقدر است .

زمانی که افراد محتوایی که شما روی شبکه های اجتماعی خود قرار داده اید را برای افراد دیگر ارسال می کنند این به این معنی است که آنها مقاله شما را پسندیده اند و برایشان مفید بوده است و این به این مفهوم است که سایت شما می تواند به عنوان یک مرجع در نظر گرفته شود .

 

عامل Moz Rank

عامل Moz Rank یک متریک مورد استفاده برای امتیاز دادن به قدرت بک لینک های سایت است. در واقع این عامل نه تنها تعداد بک لینک ها بلکه کیفیت آن ها را نیز مد نظر قرار می دهد. یک بک لینک با کیفیت بهتر از دو تا بک لینک بی کیفیت است. Moz رنک در مقیاس عددی 1 تا 10 قرار دارد و هرچه بالاتر باشد بهتر است. میزان متوسط آن معمولا 3 است.


عامل Moz Trust

عامل Moz Trust همانند Moz Rank معیاری است که برای تخمین میزان کیفیت لینک های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال دقت بالاتری دارد و به طور اختصاصی برای تعیین کیفیت وبسایت لینک دهنده به کار می رود. در واقع تعیین می کند که وبسایت مذکور برای دریافت بک لینک مورد اعتماد هست یا نه. وسایت های دارای دامنه های .edu و .gov بسیار قابل اعتمادند و تراست خوبی دارند. وبسایت های دارای این ویژگی گزینه مناسبی برای دریافت بک لینک هستند و اگر بتوانید از آن ها لینک بگیرید، تراست دامنه سایتتان را افزایش خواهید داد.

 

گوگل فرندلی بودن

گوگل فرندلی بودن به استفاده درست از استانداردهای سئو سایت در کل وبسایت اشاره دارد. ساختار گوگل پسند یک وب سایت می تواند مستقیما در قابلیت استفاده از سایت تاثیر بگذارد. حال آنکه ساختار ضعیف، برقراری ارتباط کاربران با سایت را مختل می کند. همچنین ساختار تمیز و صحیح به موتورهای جستجو از جمله گوگل کمک می کند که به آسانی سایت را کرال کنند. این عامل نیز برای تعیین آتوریتی دامنه و افزایش آتوریتی دارای اهمیت زیادی است.

 

از آنجایی که گوگل فاکتورهای زیادی را برای رتبه دهی یک سایت در نظر میگیرد، یک مدیر سایت که تلاش میکند در جایگاه مناسب تری قرار گیرد، باید عوامل زیادی را نیز رعایت کند. امیدواریم اطلاعات خوبی در زمینه Domain Authority در اختیار شما قرار داده باشیم.

 



:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

 

فرقی ندارد چند سال در زمینه سئو فعال بوده اید یا چند روز؛ مطمئنا نام انکرتکست به گوشتان خورده است. در واقع هر بک لینکی که ایجاد/دریافت می کنیم، با خودش متن لنگری را به همراه دارد که می تواند در رتبه ما روی آن کلمه کلیدی تاثیر بگذارد.

 

انکر تکست چیست؟

انکر تکست کلمات قابل مشاهده ای هستند که لینک ها هنگام اتصال به یک سند یا مکان دیگر در وب نمایش داده میشوند. متنی قابل کلیک و لینک دار. معمولا به رنگ آبی و زیرخط دار هستند. اما شما می توانید در وب سایت خود رنگ لینک ها را از طریق HTML، CSS تغییر دهید.

اهمیت این متن لنگر آنقدری بالاست که می تواند باعث افزایش رتبه شما در نتایج جست وجوی گوگل شود و یا به خاطر زیاده روی در استفاده از آن و بهینه سازی بیش از حد آن (Over Optimization)، باعث جریمه شدن وب سایت شما شود.

مدل های مختلف انکر تکست

انکر تکست عمومی (Generic Anchors)

عبارت هایی همچون “اینجا کلیک کنید” ، “ادامه مطلب”، “اطلاعات بیشتر” و جملاتی از این دست که به صورت هایپرلینک در وبسایت های مختلف دیده اید از نوع متن لنگرهای عمومی می باشند.

انکر تکست نام تجاری (Branded Anchors)

یک انکر تکست نام تجاری هر لینکی است که از نام تجاری در متن استفاده شود. استفاده از این نوع متن لنگر آسیبی به سئو شما نخواهد زد مگر اینکه برند شما با کلمه کلیدی هدفتان یکسان باشد.

انکر تکست عریان (Naked Link Anchors)

اگر از URL به عنوان لینک در یک متن استفاده شود انکر تکست عریان نامیده می شود. https://dm.center/fa/ و www.dm.center دو نمونه از Naked Link Anchors هستند.

کلمه کلیدی + نام تجاری (Brand + keyword Anchor)

نوع دیگری از انواع انکر تکست ها که روش مناسبی برای لینک سازی به شمار می رود، به کار بردن کلمه کلیدی به همراه برند در یک متن لنگر می باشد. عبارت “تبلیغات در فضای دیجیتال با DMC” مثالی از نوع نام «تجاری + کلمه کلیدی» است.

انکر تکست تصویر (Image Anchors)

همانطور که می دانید استفاده از تصاویر در میان متن موجب تعامل بیشتر مخاطب با محتوای شما می شود. اما برای اینکه گوگل محتوای تصویری شما را شناسایی کند باید برای آن تگ Alt مشخص کنید. در یک عکس ، گوگل تگ Alt آن را به عنوان یک انکر تکست می خواند. بنابراین اگر برای تصاویر خود تگ Alt مشخص نکنید گوگل محتوای تصویری شما را شناسایی نخواهد کرد.

انکر تکست فهرست بندی معنایی نهفته (LSI Anchors)

Latent Semantic Indexing ) LSI ) که “فهرست بندی معنایی نهفته” ترجمه شده است به نوعی از متن لنگر اشاره دارد که در متن انکر تکست خود از کلمه یا عبارتی مترادف با کلمه کلیدی مورد نظرتان یا از مشتقات آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر “تبلیغات” کلمه کلیدی شماست، لینک LSI آن می تواند عباراتی همچون ” تبلیغات آنلاین” ، “بازاریابی آنلاین” یا ” تبلیغات اینترنتی” باشد.
با استفاده از این نوع متن لنگر، اگر کاربری کلمه “تبلیغات” را در گوگل جستجو کند، در انتهای صفحه نتایج، جستجوهای مرتبط با آن برای او نمایش داده می شوند.

انکر تکست Partial Match

اگر در متنی که قصد دارید تبدیل به لینک شود، کلمه کلیدی مورد هدفتان به صورت جزئی به کار برود به عنوان Partial Match شناخته می شود. برای مثال اگر “لینک سازی” کلمه کلیدی مورد نظر شماست در قالب این نوع از متن لنگر عبارت شما به صورت “اطلاعات بیشتر در مورد لینک سازی” می تواند نوشته شود.

انکر تکست طولانی (Long Tail Anchors)

این نوع از متن لنگر شبیه به Partial Match است با این تفاوت که Long Tail Anchors طولانی تر می باشد. برای مثال لینک همه شما ۵ اشتباه رایج در سئو انجام می دهید انکر تکست طولانی دارد.

انکر تکست Exact Match

در میان انواع انکر تکست ها Exact Match مهم ترین آنها به شمار می رود؛ اما با وجود قدرت زیاد این متن لنگر برای تقویت سئوی شما، اگر به طور افراطی از آن استفاده شود گوگل وبسایت شما را جریمه خواهد کرد. همان طور که از نام این متن لینک مشخص است، عبارت لینک شما در Exact Match باید دقیقا با کلید واژه هدفتان مطابقت داشته باشد. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما ” تبلیغات اینترنتی” باشد، متن لنگر شما نیز “تبلیغات اینترنتی” خواهد بود. از آنجایی که Exact Match تاثیر زیادی در سئو دارد توصیه می شود لینک های با کیفیت خود را در قالب این نوع متن لنگر قرار دهید.

 

با توجه به اینکه انکر تکست برای موتورهای جستجو بسیار مهم بوده و می تواند تغییراتی را در رتبه بندی صفحات وب سایت شما ایجاد کند، باید مراقب باشید که از چه عنوانی و به چه تعداد در سایت خود استفاده می کنید. زیرا استفاده بیش از حد از متن لنگر با یک عنوان و به یک صفحه خاص از وب سایت می تواند به همان اندازه که مفید است زیان بار نیز شود، بنابراین باید به دنبال یک استراتژی خوب در این زمینه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : جعفر

  

ما در این مقاله میخواهیم از تصویر و دیگاه مردم ، از مشاهده تصویر برند خود بدون هیچگونه توضیحی مطلع شویم ،و از نتیجه این مشاهده در پیش برد اهداف خود که به فروش ختم می شود بهره ببریم .یک شیوه ی مؤثر در شناخت دیدگاه مردم، درخواست از آنها برای ایجاد ترکیبی از تصاویر وکلمات برای بیان ایده های خود در مورد برند مورد بحث است. هدف، بیان ادراکات و دیدگاه های مردم درباره برند موردنظر بدون لزوم استفاده از واژگان عاریتی از سمت انسان شناس یا روانکاو می باشد.

 

البته نام های تجاری می توانند با اصطلاحاتی از سوی این افراد توصیف شوند و محتملاً این کار توسط آژانس تبلیغاتی خواهد بود، اما از سوی اکثر مشتریان غیر متحمل می باشد یا آنها به انجام این کار عاجز و بی میل هستند و مهم در اینجا ادراکات و دیدگاه های مشتریان است که می خواهیم درک کنیم نه آژانس.یک گروه شش یا هشت نفری از بازار هدف خود شامل مشتریان و مشتریان احتمالی را مشخص کنید و آنها را جلوی بسته ای از روزنامه ها و مجلات- هرچیزی از اسب و سگ تا سلام!- بنشانید. به آنها قیچی و چسب بدهید و از هرکدام از آنها درخواست کنید تا یک برگه A1 را با کلمات و تصاویری که احساس می کنند بیشتر برای برند شما برازنده و مناسب است، بپوشانند.شما در اینجا با مهارت هنری آنها کاری ندارید، فقط تداعی هایی که برند شما در ذهن آنها ایجاد می کند اهمیت دارد. این تداعی ها ممکن است بد یا خوب باشند و از همه مهمتر، آیا آنها تداعی هایی بودند که شما قصد ایجاد آن را داشتید؟ ابداعات افراد اغلب اوقات شما را به تعجب وشگفتی وا می دارد، گاهی اوقات شما را ناامید می کند و تنها بعضی اوقات ممکن است شما را پریشان و افسرده می کند.

article_image_one_178.jpg

فرض کنیم محصول شما یک نوشیدنی کوکتل غیرالکی برای طبقه سطح بالا و مرفه اجتماعی باشد. زمانی که برند موردنظر برای موقعیت گذاری خود به عنوان یک “تجربه طعم” وجدآور دارای اشاره هایی به صحت مزاج و سلامتی در کنار تصاویری از حریره ی نخودفرنگی یا “جوانک هایی” شکم گنده مزین و همراه شود، این اقدام شما می تواند نگران کننده و مشوش کننده باشد. موضوع مهمی که شما نیاز دارید بدانید این است که آیا برند همان گونه که موردنظر شماست با مشتری ارتباط برقرار می کند و پیام موردنظر شما را به مشتری منتقل می کند؟

گروه شرکت کننده در این برنامه ممکن است از تصاویر و کلمات دیگر نام های تجاری در ترکیب تصاویر خود استفاده کنند که اشاره بر توازن و همسویی ارزش ها و عقاید نام های تجاری دارد که می تواند برای مدیر برند سودمند باشد. اگر دیگر نام های تجاری استفاده شده در ترکیب تصاویر و کلمات، رقبای نزدیک شما هستند، پس شاید موقعیت گذاری شما هنوز به حد کافی دقیق نیست؟ اگر نام های تجاری بکاررفته توسط آنها از برند شما بسیار فاصله داشته و متفاوت باشند، آنوقت این قضیه بسادگی می تواند فرصتی برای مقداری سرقت خلاقانه باشد- متخصصان و افراد حرفه ای آن را تحقیق و پژوهش می نامند.
عرفاً، تصاویر استفاده شده توسط گروه، پیوندی قوی بین ظاهر و خصوصیت یک برند و آن شخص را بیان می کند. توصیف برند به عنوان یک شخصیت از اهمیت زیادی برخودار است: افراد در کنار یکدیگر هویت پیدا می کنند. آنها می توانند مردم را دوست داشته باشند، یا از آنها متنفر باشند…

در توسعه ماهیت برند خود یعنی جاذبه و هویت آن، شخصیت یک معیار ارزشمند است. شما یک شخصیت خاص در ذهن خواهید داشت، شاید یک شخص واقعی، و این روش ترکیب تصاویر و کلمات در به نمایش آوردن میزان نزدیکی شما به هدف موردنظر خود کمک خواهد کرد.

برند شما کیست؟
این سوال ما را به تمرین دیگری می کشاند. از گروهی از مردم، به طور مطلوب یک گروه هدف شامل مشتریان و مشتریان احتمالی درخواست کنید تا بگویند چه کسی” برند شما از میان گزینه های زیر خواهد بود:

  • یک ستاره سینما
  • یک هنرپیشه کمدی
  • یک سیاستمدار
  • یک گوینده خبر
  • یک ورزشکار
  • یک نویسنده
  • “یک شخصیت” تلویزیونی
  • یک مجری برنامه تلویزیونی

شما حتی می توانید سوال کنید:

  • مونث اند یا مذکر ؟
  • چند سال دارند؟
  • اصول و عقاید سیاسی آنها چیست؟
  • از چه مذهبی پیروی می کنند؟
  • مجرد یا متأهلند؟
  • وضعیت سلامتی آنها چگونه است؟
  • واکنش آنها به بحران واسترس چگونه است؟

یافتن پاسخ این سوالات و تفصیر شیوه ی ترکیب تصاویر وجملات کار ساده ای نیست و به بهترین نحو می تواند توسط افراد حرفه ای انجام شود. ناظران آماتور و غیرحرفه ای، مخصوصاً آنهایی که از نزدیک درگیر قضیه بودند، مهارت مشاهده هر آنچه که احتمالاً افراد حرفه ای در جستجوی آن هستند را دارند.

کمک از محقق حرفه ای بازار (مجرب در موقعیت گذاری برند) در طرح سوالات و ارزیابی نتایج، شیوه هایی مشابه روش مذکور به شما در ساخت نیمرخ شخصیت برند تان کمک خواهد کرد. از همه مهم تر، با توجه به اینکه این شخصیت توسط مشتریان شما درک شده یک شخصیت اصیل و واقعی خواهد بود، نه لیستی از آرزو که در طرح بازاریابی شما تعریف شده است.

سپس سوالات مشکل متعاقب آن مطرح می شود:

  • آیا این همان چیزی است که شما هدف قرار دادید؟
  • اگر نه، آیا به اندازه کافی به هدف مورد نظر نزدیک است؟
  • اگر نه، چطور ما می توانیم این شکاف را کاهش دهیم؟
  • اگر نه، شخصیت توصیف شده واقعاً می تواند برتر و مرجح باشد؟

رویهم رفته، این شخصیت قبلاً در ذهن مشتری تثبیت شده است…
چرا مشاهده برند به عنوان یک شخصیت کمک کننده است
مشاهده برند به عنوان شخصیت، مزایای بسیاری برای مدیر برند دارد. نام های تجاری پاسخ های خاصی را از سوی مشتری خواستارند و افراد تقریباً بهتر از هر محرک دیگری به یکدیگر پاسخ می دهند. در زیر نام های تجاری را به عنوان بیان کننده سطوح مختلف روابط شخصی در نظر می گیرد.

  • یک چهره خودی
  • یک آشنا یا رفیق
  • یک دوست قابل اطمینان
  • یک عاشق یا محبوب
  • یک همراه مادام العمر

نکته چنین الگویی چیست؟

خوب، ما مشاهده می کنیم که مردم از یک عاشق یا یک همراه مادام العمر زندگی بیش از شخصی که به عنوان یک چهره خودی و آشنا درنظر می گیرند، انتظار دارند. همچنین مشاهده می کنیم وفاداریی که این ها در عوض به یکدیگر ابراز می کننند، بسیار متفاوت خواهد بود. برند که به عنوان یک رفیق خوب در نظر گرفته می شود، اما نه بیشتر، می تواند تخمین هایی واقعی از ارزش و انعطاف پذیری خود در عرصه رقابت ارائه کند و می تواند طرح هایی برای مرحله بعدی که چگونه یک دوست قابل اطمینان شود، فراهم کند.



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1399 | نظرات ()